22 Haziran 2015 Pazartesi

Doğadan Gelen Bıttım( Menengiç) Sabunu

Doğallık gibisi var mııı? Yoook dediğinizi duyar gibiyim :)
Bıttım sabunu ile bu sene tanıştık. Sizlere de tanıtmak istedim kendisini, incelemeye başlayalım o zaman.

Özellikleri :
•Yağlı ve akneli ciltler kullanabilir.
•Günlük vücut ve saç temizliği için tavsiye edilir.

İçindekiler:
Bıttım yağı, zeytinyağı, sabun bazı ve su.


Bıttım sabunu Siirt ilinde yetişen Çitlembik yapraklarından elde edilen Çitlembik yağından yapılır.
Geleneksel ev yöntemleriyle yapılan, mucizevi doğal ve organik bir sabundur. Meyvelerinden menengiç kahvesi, yağından sabun(bıttım sabunu) yapılır.






Peki saçımız için kullanabilir miyiz bu sabunu?
√Bıttım saçı besleyen özel formüllü bir sabundur.
√ Bıttım içeriğinde barındırdığı yağ ile saç hücrelerini güçlü kılar cildinizin ve saç derinizin yenilenme sürecini artırabilir.
√ Aynı zamanda ne olduğunu bilmediğimiz içeriğinde kimyasal barındıran şampuanları bir kenara bırakıp mutlaka doğal bitkisel el yapımı sabunları denemekte fayda var.
√Bıttım diye adlandırılan menengiç bitkisinden üretilmekte olan sabun saç kırılmaları, kepeklenme, yağlanma ve saçımızın yoğun dökülmelerine karşı etkili çözüm sunar imiş..
 Eee daha ne olsun dimi !!:))

Ben saç uçlarıma kullanıyorum içeriğinde zeytinyağı olduğu için gönül rahatlığı ile kullanmaya devam ettim.Sizler için bu yazıyı hazırlarken bıttım sabununun bilmediğim birçok faydasını da öğrenmiş oldum hiç şüphesiz kullanmaya devam edeceğim. Sabunlar genel olarak saçı sertleştirir yıkama sonrası saç spreyinizi kullanarak bu etkiyi azaltabilirsiniz..Ben saçlarımın tümüne uygulayarak kullanmıştım başlarda fakat dediğim gibi saçlarımı sertleştirdiği için sadece uçlara uygulayarak kullanmaya devam ettim ama birçok yerde okuduğum kadarıyla sabırla, düzenli olarak ve yanında başka bir şey kullanmadan sadece bıttım sabunuyla saçımızı yıkar isek kesinlikle faydasını görürmüşüz. Zaten eskilerde şampuan mı vardı ne varsa eskilerde var..Şimdilerde kimyasallar hayatımızda yer etti o yüzden bu sabunu tekrardan tüm saçıma uygulayarak kullanacağım 2. bir yazı daha yazıp etkilerini sizlerle de paylaşmamı isterseniz seve seve paylaşırım:)


Peki yüzümüz için kullanabilir miyiz?
 Sivilceleri kurutur ve uzun süreli kullanımda lekelerin kaybolmasını sağlar. Cildim yağlı değil kuru bir yapıya sahip olduğu için yüzümde pek sivilce çıkmaz o yüzden ben yüzüme sürmeyi tercih etmedim ama birçok sitede sivilce için kullanıldığını okudum bu konuda şikayetiniz var ise bıttım sabunu ve kükürt sabunu öneriliyor bilginize..




Bakımlı kalın :)) Yorum bırakmayı ve takibe almayı unutmayın:))
İnstagramdan takiplemek isterseniz TIK TIK..

8 yorum:

  1. Merhaba bloguna geldim takip ettiğimde resmim çıkmadı onu anlayamadım düzelticem tekrar ;) teşekkür ederim ziyaretin için blogunu biraz karıştırmaya başlıyım okuyım hemen ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resmin görünüyor bende canım:) eheheh tabiii oku canim keyifli okumalar :)

      Sil
  2. Aslında değişik sabunları kullanmayı seviyorum ama kuru bir cildim olduğundan maalesef her sabunla anlalamıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Ben de aynı şekilde aşırı kuru cildim var ben yüzümde kullanmadım yağlı ciltler için daha uygun bi sabun olduğunu düşünüyorum yüze sürmek için. Saçlarıma uygulamaya başladım yorunlarımı yazacağım en kısa zamanda:)

    YanıtlaSil
  4. İlk defa duyuyorum bunu :) çok güzel açıklamışsın eline sağlık:) takip edeceğim seni :))

    YanıtlaSil
  5. Ne demek beğenmene sevindim:)) Ben şimdi tüm saçlarıma uyguluyorum yorumlarımı bir kaç hafta sonra tekrardan yazacağım okumak istersen:) ben de takibe aldım seni:)

    YanıtlaSil
  6. Hiç duymamıştım faydalı birşeye benziyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben memnun kaldım ama sertlesme yapiyor en kisa zamanda blogta tekrar yer verecegim:)

      Sil